raya special untuk perantau



MySpace


ASSALAMUALAIKUM SEMUA!!!

HEHE! Ini kali kedua saya tak balik beraya kat kampung terchenta! Rasa hiba dan sedih serta rasa ingin menangis pun ada jugak berbaur~ Memang sangat sedih~ Melihat persiapan dan mendengar apa yang diborakkan oleh rakan2 mengenai raya yang bakal menjelang~ Lemang, ketupat, rendang, kuih muih serta duit raya konpem lah tak dapat tahun neyh~ Biasalah, silap sendiri, tak nak book tiket awal2~ Haaa~ Baru tau! Sedap! Hehehe! Tiket pulak mencecah RM1000++ dan dapat rasanya membeli sebijik laptop~ Saya yakin, Sometimes, kita juga ada rasa bertanggungjawab dan tak nak menyusahkan ibu bapa~ Mereka yang kerja pulak, semestinya mempunyai komitmen terhadap kerjaya mereka dan membuatkan mereka tak dapat balik beraya ke kampung terchenta~ Kih3! SABAR okay~



MySpace
WARRRRRGHHHHHH!!~
Ini tak boleh berlaku!! Makanan apa semua tak kisah terlepas!! Duit raya yang tak boleh terlepas~ Hehehehe! Apa lagi, dengan keegoan dan rasa kurang malunya, pergilah call semua yang "bertanggungjawab" untuk memberikan duit raya untuk bank-in duit raya secepat mungkin!



MySpace
Baiklah! Kita memulakan tip2 yang baik punya untuk mengelakkan kesedihan dan air mata di pagi syawal untuk semua perantau2 yang tak dapat balik raya seperti saya~ btw, korang semua harus tabahkan hati dan kuatkan semangat! Ingat!! Nanti kita mati pun masuk kubur sendiri2~ So,banyakkanlah berdoa untuk keluarga terchenta! Tabahlah menghadapi dugaan hidup sendiri tanpa keluarga~ Nanti kita dah senang dan berjaya kelak, pastinya dapat bersama keluarga terchenta hingga ke hujung nyawa~ HEH!

tip pertama~
MySpace
Jangan bersendirian!! Pegi join member2 korang yang rumah mereka berdekatan untuk berkongsi kemeriahan aidilfitri! Lagi baik kalau dapat ikut Pegi kampung mereka dan sekaligus anda melancong~ Macam yang saya lakukan~ KIH3! Kalau ada keluarga berdekatan, cepat2 contact mereka! Pastikan anda dapat beraya bersama mereka~ Walaupun feel raya kureng sikit, tapi bolehlah jugak melupakan kampung halaman buat seketika~

tip kedua~
MySpace
menjerit dengan sekuat hati!!! YeahhHH! Kalo bleh menyerupai suara AMUK!! lagi sedap!! Hehehehe! Iya dapat mereleasekan tension korang dan dapat melupakan segala kesedihan! Teriak sampai peti suara korang menjadi suara papa rock Malaysia, Ramli Sarip lagi cun!

tip ketiga~
MySpace
Sibukkan diri anda! Jangan fikir banyak sangat! Belajar, Surf internet, Tengok movie, Main game dan apa pun yang dapat menyibukkan diri anda patut anda lakukan sekarang! Hehehe! Kalo korang hanya tinggal bersendirian di rumah, Relax3! Cara terbaik adalah Berdangdut ddan menari~ Pasanglah lagu dan loud speaker sesuka hati anda~ Tengok movie yang bertemakan komedi~ ketawa terbahak2 sendiri sampAi mengalirkan air mata okay~ Kih3!

tip keempat~
MySpace
Haaaa~ Ini tip yang paling sedap! Tidurlah selama manapun, kalo korang boleh koma selama seminggu lagi best!! Bangun2, dah satart belajar mahupun kerja~ Tapi, jangan tak bangun, sudahlah~ Kih3!

tip kelima~
MySpace
Yang neyh, ntuk mereka2 yang ada keberanian~ Alaaaa~ Macam budak2 dulu, pegi ziarah rumah orang islam berdekatan walaupun anda tidak mengenali mereka~ Kan umat islam semua bersaudara~ So, automatik mereka jugak saudara kita~ Kih3! Betulkan??

tip keenam~
MySpace
Jom bermain muzik sampai bosan~ Nyanyi lah sambil main alat muzik kalo pandai~ Kalo tak pandai, sekadar mendengar muzik pun dah memadai~ Kih3! Semkin HARD muzik yang korang mainkan dann dengarkan, semakinlah menampakkan hasil~ Main atau mendengar lagu System Of A Down Lagi sedap! Kah3!

tip ketujuh~
MySpace
Elakkan dengar lagu raya~ Terutama lagu "Dendang Perantau"~ Konpem ada yang menangis dan meraung2 macam singa kelaparan nanti~ Kih3! Jangan bukak radio~ Kih3! Tapi, saya mesti bukak radio punya~ Kengkadang, feel raya pun boleh dapat kat situ dengan ucapan2 lucu yang mampu membuat kita tergelak~

tip kelapan~
MySpace
Ini bagi mereka yang memang dah tak tahan~ Apa boleh buat, menangis je la~ Kih3! Menangis sampai air mata tuh abis dan kering kontang~ Pastu, bila dah penat, tidur lah~ Esok bangun, ulang lagi dan untuk hari2 seterusnya sampai korang rasa raya dah abis~ Kih3!



MySpace Itu merupakan antara tips yang saya lakukan~ So, kepada perantau2 di luar sana~ Sila cuba~ Good luck all! Untuk pengetahuan anda, semakin jarang kita dapat balik kampung, semakin meneballah kasih sayang dan kerinduan keluarga kita di sana~ So, maksudnya, semakin disayang la kita kan~ Kih3! So, ini la masanya mintak benda2 yang mengarut~ "mak, nak laptop baru!", "ayah, nak duit raya rm500!", "nak itu!", "nak ini!", "nak semua"~~ jawapan~~~?? "iya nakkkkk.. sukak2mu la~~ nah, duit!" kih3! yahuu! MySpace


MySpace Hahahaha! kepada2 student2 yang merantau di luar sana!! Saya doakan korang semua berjaya! dan yang bekerja, saya doakan korang semua sukses selalu dan dapat kenaikan gaji serta pangkat! hahaha! MySpace yeaah!!!



MySpace
SAYA DENGAN HATI YANG SENANG, MENGUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN BELUM! KIH3! SEMOGA ANDA SEMUA SENTIASA BERADA DALAM KEGEMBIRAAN DAN INGAT! MAKAN3 JANGAN LUPA PADA YANG FAKIR DAN MISKIN, KONGSI BERSAMA! BUAT RUMAH TERBUKA! JEMPUT SEMUA MANUSIA TAK KIRA BANGSA MAHUPUN AGAMA! HIDUP 1 MALAYSIA!!




Photobucket