Senarai 5 Orang Yang Terkaya Di Dunia!

Assalamualaikum W.B.T!
Apa khabar anda semua? Semoga anda sihat dan senantiasa berada di bawah rahmat Allah S.W.T!
Saya nak tanya, adakah anda kaya?
Atau, mungkin keluarga anda kaya?
Kaya budi bahasa, kaya bulu ketiak, kaya bulu hidung dan sebagainya, tak termasuk dalam list okay!
Well, kalo anda rasa anda cukup kaya, anda compare la kekayaan anda dengan mereka-mereka kat bawah ni..

 صـــــــور لخمــــــســـه من أغــــنـــــــى أغــــنــــــــيــــــــــــاء الــــعـــــــــــــالـــــم


        نـــــــــبــــــــــــــــدأ بالــــــــخــــــــــــــــــــا مس ...
        Gambar-gambar 5 orang yang paling kaya di dunia..


#5
Nama: Ingvar Kamprad
        Negara: Sweden
        Kekayaan: USD 28 billion
        Bisnes: Pemilik syarikat IKEA





#4 الـــــــــــــــرابــــــع..
 Nama: Carlos Slim Helu
        Negara: Mexico
        Kekayaan: USD 30 billion
        Bisnes: Telekomunikasi



#3  الــــــــــثـــــــــــــــــالـــث..
Nama: Warren Buffet
        Negara: USA
        Kekayaan: USD 42 billion
        Bisnes: Perniagaan dan pekerjaan khusus


#2 الثـــــــاني..
Nama: Bill Gates
        Negara: USA
        Kekayaan: USD 50 billion
        Bisnes: Pemilik syarikat Microsoft


#1  الأولـــــــــــــــــ ..


أنت الغنـي بدعائك وصلاتك لربك .... وهم الفقـراء ...
Kamulah yang kaya dengan doamu dan solatmu kepada Tuhanmu...
Merekalah yang miskin....

قال الله سبحانه وتعالى
(( يعلمون ظاهرا من الحياة الدنيا وهم عن الاخرة هم غافلون ))
Firman Allah:
“Mereka hanya mengetahui yang lahir (saja) dari kehidupan dunia; sedang mereka tentang (kehidupan) akhirat adalah lalai.”

اللهم اجعلنا اغنى خلقك بك .... وأفقر عبادك إليك ...
Ya Allah, jadikanlah kami orang yang paling kaya (tidak memerlukan selain Allah) denganMu...
Dan yang paling faqir (memerlukan RahmatNya) di antara hamba-hambamu kepadaMu...

So, sekarang anda dah tahu siapa sebenarnya yang paling kaya kan..
Jadi, marilah kita bersama-sama mengejar kekayaan..
Bagi saya la, hidup ni tak perlulah nak kaya sangat..
Cukup makan, cukup pakai, kesihatan dan keselamatan di tahap yang baik, dah cukup bagi saya..
Saya tak perlukan Porsche atau Ferrari..
Cukup Proton buatan Malaysia..
Saya tak perlukan awek Japanese untuk dijadikan isteri..
Cukup awek Malaysian yang menawan..
Saya tak perlukan Alienware untuk blogging..
Cukup Acer yang membantu saya untuk buat assignment..
Saya tak perlu makan makanan orang-orang kaya..
Cukup makanan tepi jalan yang lagi murah dan berbaloi..
Saya tak perlukan motor atau kereta untuk ke kelas..
Cukup kaki yang masih mampu berjalan..
Dan saya tak perlukan kawan-kawan yang high-class..
Cukup mereka-mereka yang standard yang menerima saya apa adanya..
Credit buat kawan saya yang email saya info ni..