Jangan Contohi Mereka!

Apa nak jadi la pada mereka ni!
Aduh, ini la masalahnya kalo dah terjebak!
Jangan main-main dengan najis dadah tau!
Saya sengaja post foreign case..
Tak nak orang kita terasa..
Padahal, sama je, orang kita pun ada jugak yang macam ni..
Malahan, lagi teruk! Siap jadi peragut, pencuri, perompak dan pecah rumah..
Apa taknya, dah "high" sangat nak barang kan..

Bapa borek, anak rintik.. Anda rasa sesuai tak peribahasa itu? Huh! Teruknya..
Ada banyak punca mengapa seseorang terjebak..
Salah satunya, pengaruh kawan..
"Mat, cuba la Mat! Takdenye ketagih! Biasa je kot.."
"Nah, aku belanja! Ko rasa la!"
Bila dah ketagih..
"Ada barang tak?"
"Takde, beli la sendiri!"

Punca yang jelas, macam gambar kat atas tu..
Makk aii.. Papa dia ajar dia beb!
Ya, pengaruh parents..
"Eh, papa hisap ganja! Tak baik tau papa! Daniel nak sikit?"
"Jangan la! Budak-budak mana bleh hisap benda neyh! Orang tua je bleh!"
"Ah! Nak jugak! Nak jugak! Kalo tak, Daniel lapor polis!"
"Eh, eh! Okay, okay, rasa la.."
Hah, kan dah ketagih anak-beranak..

Salah satu punca lagi, tekanan hidup..
"Argghhh! Demm! I need a new life!"
"Ya! Aku kena cuba sesuatu yang baru.."
"Ada barang bagus tak?"
Hah, last-last, ketagih.. Jadi sampah masyarakat..
Terhuyung-hayang ke sana ke mari..
Bila takde stock, takde duit nak beli stock, mula la buat jenayah..

Romantik jugak mereka ni.. Hehehe! Entah apa la mereka rasa time tu yea.. Ada nampak lembu terbang kot.. macam dunia,  mereka yang punya..

Punca lain lagi, terjumpa..
"Eh, eh! narkoba! cuba la sikit.."
"Wow! Mantap! Lazat! Beraroma! Disukai ramai!"
"Nak ketagihan la!"
Last-last, ketagih jugak!
Anda percaya?
Hahahaha! Saya tak tahu la kalo anda percaya..
Saya mencarut je tu..

Sungguh, sekali terjebak, takde jalan nak balik..
Sebenarnya, anda boleh masuk pusat serenti kalo nak patah balik..
Persoalannya, mampukah anda kembali pulang?
Hahaha! Ada aura-aura lagu kangen band tak?
Okay, saya pun malas nak masuk semua gambar kurang menyenangkan ni dalam blog saya..
Ada baiknya anda tengok sendiri di tempat asalnya..
Hope kita semua terlepas dari benda-benda tak guna ni..
Amin.