Ben Ashaari : Jom Kenal Blog Saya

Assalamualaikum!
Abang Ben ada buat segmen untuk blogger beb!
Ini pertama kali saya join segmen yang abang Ben anjurkan..
Sungguh, saya mengagumi Abang Ben..
Sejak saya menceburi dunia blogger, saya sering menjadi silent reader Abang Ben..
Konon nak korek rahsia pasal dunia blog la..
Ha! Ha! Ha!

Mari mengenal blog saya..
Blog saya neyh berkisar mengenai kehidupan saya..
Hobi dan minat saya..
Mungkin saya bukan artis untuk mendapat banyak traffik melalui kisah hidup saya..
Tapi. saya yakin, ada juga yang enjoy cerita-cerita saya tuh!
Insyaallah, saya akan selitkan sedikit sebanyak pengajaran di dalam semua cerita itu..
Apa yang ada pada blog saya?
Ikuti perbualan saya bersama wartawan Blogger tv12!

Mengapa perlu membaca blog anda?
Yup, blogger baru kena la rajin-rajin baca blog saya neyh..
Sebab, saya juga rajin memberikan tutorial kepada anda..
Tips-tips yang berkesan bagaimana nak menceburi bidang blogger..

Tinggi sangat ke traffik blog anda neyh?
Eh, eh, takde la tinggi sampai berjuta-juta macam Abang Ben!
Tapi, boleh la kot sebagai ikan..
He! He! He!

Hebat sangat ke blog anda neyh?
Oh no! Takde la hebat mana pun..
Terpulang kepada anda untuk menilai..
Tapi, sebagai admin blog neyh, saya dah buat yang terbaik untuk blog saya neyh..
Agar mesra pembaca dan mesra manusia..

Mesra sangat ke pada pembaca?
Insyaallah! Saya dah minimumkan penggunaan widget!
Template/layout yang saya guna pun agak ringan!

Cita-cita anda?
Insyaallah, jika diizinkan olehNya, saya juga mahu jadi seperti Abang Ben!
Yay! Followers belas-belas ribu dan traffik berjuta-juta!

Mampu ke?
Of course la!
Abang Ben boleh buat, apasal aku tak boleh??
Ha! Ha! Ha!
Perlu kerja yang amat-amat-amat keras la jawabnya! :'P

Apa lagi anda nak cakap?
Saya juga nak la hensem da macho macam Abang Ben boleh??
Ha! Ha! Ha!

Anda berbelog berdasarkan apa?
Hati dan akal pemikiran rasanya.. :'P

Hensem kan kami neyh! Ha! Ha! Ha!


"Berbeloglah kerana hati kerana hati dapat melihat dan menyentuh hati-hati yang lain.. 
Berbeloglah kerana pemikiran kerana pemikiran mampu membuka pemikiran-pemikiran yang lain..
 Jangan berbelog kerana nafsu kerana belog berunsurkan nafsu umpama pisang buruk dalam setandan.. (Don't let banana fruit two times!)"