TRAUMA PICAGARI!


ASSALAMUALAIKUM!
Apa khabar hari ini? Sihat?
Saya doakan anda sentiasa berada dalam keadaan sihat di samping keluarga tercinta~
Prinsip hidup saya, jadilah manusia yang bermanfaat untuk manusia lain~
Tapi, jika kamu tak bermanfaat sekalipun, janganlah jadi manusia yang suka menyusahkan orang lain~
Jangan jadi manusia yang tak bermanfaat dan suka menyusahkan orang okay~


Sesungguhnya penyakit dan kesusahan datang dari Allah S.W.T~
Saya tahu anda setuju~ KAN? KAN?? KAN???
Tapi, kita sebagai manusia kita boleh berdoa dan membuat pencegahan dari segala penyakit dan kesusahan~

Contohnya, anda tahu kalo anda lepak kat kolam buaya, anda berisiko mati jadi "DINNER" geng-geng buaya tuh~
(Sori, contoh agak keterlaluan~ Saya main bedal je~ kah! kah! kah!)
So, elakkanlah lepak kat kolam buaya tuh~
Banyak lagik tempat lepak kan, ada taman-taman indah~
Bawak awek anda lepak sekali dan lakukan aksi-aksi merbahaya~
Boleh saya skodeng dan rakam aksi-aksi anda, pastu saya tunjuk kat mak bapak anda~
Kalo bukan islam, saya tak kisah sangatlah~ Itu hal mereka dengan Tuhan mereka~
Tapi, Kebanyakan yang lepak sana minah-minah tudung kot~
"MINAH-MINAH ZAMAN SEKARANG RAMAI TAK PAKAI OTAK... BANGANG!!"
Bodoh! anak tak sedar diuntung!

ALAMAK!!
Kita dah lari dari tajuk utamalah~
Saya sebenarnya nak kongsi pasal NYAMUK pembawa virus DENGGI neyh~


Haaaa~ Inilah serba sedikit rupa bentuk muka dia~
Ada siapa-siapa tak pernah tengok muka nyamuk?
Kah! Kah! Kah!
Ketok kepala korang kalo tak penah!!

Begini ceritanya~
(Sambil duduk memegang lengan yang kena picagari baru-baru tadi~)
Saya nak bagitahu, saya kat mana-mana tempat pun, kalau hadirnya sang nyamuk, saya memang akan menjadi mangsa pertama dan saya juga orang pertama yang menyedari kehadiran mereka~
Saya sendiri pun tak tahu kenapa~
Mungkin darah saya sikit dan EXCLUSIVE kot!
HA! HA! HA!

Kebiasaannya, masa-masa MAGHRIB je saya tutup tingkap dan bakar LINGKARAN NYAMUK~
Tapi, mengikut kajian saya, Walaupun ada lingkaran nyamuk, nyamuk yang ada kat dalam bilik tuh relaks je kot~
Yea la~ Nyamuk bandar~ Dah bermutasi kot!! 
Tak macam nyamuk kampung, walaupun anda kena gigit seratus kali, takde lah sampai kena denggi kan~

Berbalik kepada cerita kita~
Member aku sorang tuh lah punya pasal, Aku cakap jangan bukak tingkap~
Haaa~ Keras kepala~
"Bukak sikit, Biar angin masuk, Nyamuk takkan terbang sampai tingkat dua~"
Dia bijak sangat kan?
Aku dah kajilah semua bahlul~
Aku memang sangat benci manusia bajet pandai~
Ini DENGGI bai~ Boleh bawak maut, kalo aku mati macam mana?
Fikir jugaklah tentang keluarga orang lain~
Haaaa~ Selepas insiden tingkap terbuka tuh~
Malam tuh jugak aku terbangun dan memang nyamuk hadir masa tuh~
Esok hari, Kepala aku sakit seolah-olah migrane~

Tapi, aku tak ambil kira sangatlah~
Aku pegilah kelas~
Masuk kelas, kena aircond, Makk aii~ Sejuk sangat~ Rasa macam sampai ke tulang woah!~
Itu okay lagi, dapat control lagi~
Tapi, masa kitorang pergi masjid kampus untuk menunaikan solat zuhur, Masa tuh la paling teruk~
Sebijik macam PARKINSON aku menggigil tau~
Kalo ada awek tengok time tuh, jatuh saham aku~
MWAKAKAKAKA!
Balik-balik rumah je, aku terus tidur berbungkus dengan kameja dan jeans sekali dan siap pakai jaket dan berselimut~
(Berapa banyak DAN daaaa~ Kih! Kih! Kih!)
Macam kat gunung KINABALU rasanya~

Okay-okay~ Dah masuk lima hari  saya demam, Demam neyh main-main je~
Kejap ada, kejap takde, Buat saya Bengang der~
So, saya putuskan hari ini untuk check darah~

Aku pun pergilah~
Dipendekkan cerita, sampailah giliran aku untuk ambil darah~
"Woah~ Besarnya urat adik, akak cocok, adik tahan yea~ Sakit sikit je~"
Nurse yang aku rasa dah kahwin berkata demikian dan picit-picit lengan aku seolah-olah massage~
"Wow! Sedapnya nurse! Lagi, lagi, lagi! lama dah aku tak kena picit! Mak aku je lah rajin picit aku!"
Kataku dalam hati~ Sambil melihat jarum memasuki urat nadiku~
"Sakit tak adik?"
"tak la~ (Cover bai~)"
"Alamak, darah adik malu nak keluarlah~ Meh sebelah lagi, akak nak cucuk sana plak, darah sini tak cukup~"
"Adeyh~ matilah aku~ Ya Tuhanku~"
Dah la aku pernah kena picagari masa kat bangku sekolah je~
Memang traumalah aku~
"Alamak, sini pun malu jugak nak keluarlah adik~"
"OOOOMYYYYGOOOOAAATTTT!! (Bisik hatiku~)"
"Takpe, akak try pulak kat tepi dia neyh~"
Memang betul-betul ngerilah~ Nasib baik dapat cover~ Takde air mata keluar~
HA! HA! HA!

Selepas hantar darah ke makmal, Doktor bertugas pun memanggilku~
"Mazeer! Hensemboi! Pergi kaunter A check tekanan darah!"
Garangnyer~
 Kih! Kih! Kih! Nasib baik doktor wanita tuh nampak kiut walaupun kelihatan sudah berusia~

"Adoi bang, tak pe ke kena PUMP? Tak sakit bekas picagari neyh?"
"Ala, Relakslah dik! Kamu mesti bleh tahan punya! Kamu kan lelaki, mesti boleh tahan~ Lelaki kan kuat~ Kalo tak kuat jangan jadi lelaki~"
Segannya aku~
Masa tuh pandangan aku dah kabur-kabur dan nampak gelap je~
Adakah aku akan pengsan?
Sesungguhnya aku tak perbah pengsan seumur hidup aku~
"Dah, bagi kat doktor!"
"Amcam bang? Normal atau abnormal?"
"Normal lah, jangan risau, darah kamu kurang keluar sebab kamu kurang minum air~"

Doktor pun menanya diriku yang membuat mata garfield masa tuh (Ntah jadi ke tak~)~
"Apa yang kamu rasa?"
"Sakit sendi sikit, biji mata sakit kalo nak jeling-jeling, rasa sejuk, demam dah berlanjutan~"
"Ini ada list saya bagi, kalau ada simptom-simptom macam neyh, cepat-cepat pergi hospital tau~"
"Lagi satu, esok kamu kena datang sini lagi~ Kena amek darah sekali lagi~ Denggi takde ubat, kamu minum air banyak-banyak je tau!"
"Kamu neyh ada tanda-tanda denggi tau~"
"Oraite, trimas doc! (Jawabku sambil berlalu~)"

Haaaa~
Tengok, disebabkan kawan macam haram dan pengotor, aku yang kena akibatnya~
Kalau korang yang kena, takpe, korang deserve that!~
Ini, orang lain pulak yang kena~
Tidakkah itu satu penganiayaan namanya?

Aku taklah nak salahkan sesiapa sangat~
Aku tahu penyakit tuh datang dari Allah~
Kehadiran penyakit tuh adalah untuk menguji aku~
Tapi, pleaselah~
Aku nak suasana rumah sewa neyh sentiasa bersih~
Asyik aku je kena kemas?
Hotak korang! KORANG PIKIR AKU BIBIK KE??
Walaupun aku kemas bilik aku je, Tapi, lipas-lipas dari luar tuh mesti masuk sini jugak~
So, semua tempat kena bersihlah~
Aku tak tahu nak cakap apa~
Semoga esok kena cocok sekali je ngan picagari tuh~
Mati aku kalo dua tiga kali lagik~
Pengsan aku kat situ~
Wakakakakakakakakaka!

Photobucket